دسته‌بندی نشده

چه خودرویی برای خانواده مناسب‌تر است؟

خرید یک خودرو شاید یک پروسه ساده و غیر پیچیده به نظر برسد اما بهتر است قبل از اقدام به خرید یک اتومبیل، نیاز واقعیتان را از آن خودرو مشخص کنید. شما به عنوان یک کاربر باید بدانید دقیقا چه خودرو برای شما مناسب‌تر است و یک اتومبیل باید چه مشخصات و المان‌هایی داشته باشد تا بتواند تمام نیاز‌ها و انتظرات‌ شما را برطرف کند. اگر عضوی از یک خانواده هستید و می‌خواهید اتومبیلی مناسب با نیاز خانواده‌تان تهیه کنید، باید مشخصات یک خودرو خانوادگی مناسب را در نظر بگیرید.
فضای کابین و صندوق عقب یک اتومبیل خانوادگی
بر اساس گزارشاتی که توسط تیم‌های تحقیقاتی مختلف تهیه شده است، یک اتومبیل خانوادگی خوب، در ابتدا باید جا‌دار باشد. باید به این نکته توجه کرد که حجم فضای داخلی کابین خودرو‌های خانوادگی بسیار مورد اهمیت است و کابین این اتومبیل‌ها باید به شکلی طراحی شده باشد که تمام اعضای خانواده به راحتی بر روی صندلی‌ها بنشینند. بر اساس استاندارد‌های جهانی، میانگین تعداد اعضای یک خانواده ۴ نفر است به همین دلیل معمولا طراحان و مهندسان صنعتی، خودرو‌های خانوادگی را به شکلی طراحی می‌کنند که فاصله بین صندلی‌های عقب با پشتی صندلی‌های جلو، بیش از ۴۰ سانتی‌متر باشد.
یکی دیگر از ویژگی‌های اتومبیل‌های مناسب خانواده، حجم فضای ترانک یا صندوق عقب خودرو است. این را باید در نظر گرفت که تعداد کسانی که در هر سفر از یک خودرو خانوادگی استفاده می‌کنند، بیشتر از ۴ نفر است؛ از همین سو حجم صندوق عقب خودرو‌های خانوادگی باید گنجایش وسایل اعضای یک خانواده متوسط را داشته باشد. بر اساس آمار‌ها و ارقام به دست آمده فضای صندوق عقب یک خودرو خانوادگی، متوسط بین ۳۵۰ لیتر تا ۵۰۰ لیتر است.
رانندگی با خودرو‌های خانوادگی
بر اساس نظر کارشناسان حوزه خودرو، رانندگی با اتومبیل‌های خانوادگی باید آسان و راحت باشد؛ زیرا ممکن است تعدادی از اعضای خانواده از آن اتومبیل برای سفر‌های روزانه خود استفاده کنند، از همین سو سیستم‌های کنترلی خودرو باید به شکلی طراحی شده باشند که تمام اعضا بتوانند از آن استفاده کنند. تنظیم شکل فرمان و همچنین صندلی‌های خودرو، از دیگر امکاناتی است که یک خودروی خانوادگی باید داشته باشد. این موضوع را باید در نظر گرفت که خودرو‌های خانوادگی نباید از فناوری‌های پیچیده برای حرکت استفاده کنند و افراد را در زمان رانندگی دچار سردرگمی نکنند.
ایمنی و امکانات خودرو‌های خانوادگی
امروزه امکانات و آپشن‌های استفاده شده در خودرو‌های خانوادگی به شکلی است که تمام اعضای خانواده می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند؛ از جمله این امکانات می‌توانیم به مانیتور‌های بزرگ و همچنین سیستم صوتی قوی اشاره کرد. همچنین خودرو‌های خانوادگی باید دارای سطح ایمنی بالا باشند. آپشن‌هایی همچون ایربگ‌های صندلی‌های عقب و همچنین سیستم ترمز خودکار، از جمله امکاناتی است که امروزه اغلب خودرو‌های خانوادگی از آن‌ها بهره‌مند هستند.
چه نوع خودرویی را می‌توانیم مناسب خانواده بدانیم؟
هیچ قانونی در انتخاب یک خودروی خانوادگی وجود ندارد؛ اما بر اساس نظر کاربران این اتومبیل‌ها، خودرو‌های SUV یا شاسی‌بلند محبوب‌ترین خودرو‌ها بین خانواده‌ها هستند. همچنین سدان‌هایی بلند و هاچ‌بک‌های حجیم از جمله خودرو‌هایی هستند که بین خانواده‌ها طرفداران زیادی دارند. اگر خواهان خرید یک اتومبیل خانوادگی مناسب هستید، بهتر است ابتدا به ایمنی و فضای داخلی خودرو توجه کنید و اتومبیلی را خریداری کنید که تمام اعضای خانواده آن را دوست داشته باشند.