دسته‌بندی نشده

خودروهای لوکس و آپشن‌های آن‌ها

“بعضی از افراد گمان می‌کنند که واژه‌ لوکس متضاد فقر است، این طور نیست، این کلمه متضاد واژه‌ عوامانه است.”
صد در صد در طول روز با کلمه‌ Luxury یا لاکچری بارها مستقیم یا به صورت انتزاعی برخورد دارید، یقینا برای شما اتفاق افتاده که وقتی در مرکز خریدی در حال دیدن اجناس هستید، بعضی از آن‌ها برق و جلوه‌ خاصی دارند و ناخودآگاه توجه شما را جلب می‌کنند. این مقاله پیرامون خودروهای لوکس گردش دارد ولی قبل از این که درباره‌ی خودروهای لوکس صحبت کنیم، باید بدانیم “لوکس” یعنی چی؟
لاکچری یک کلمه‌ لاتین به معنای تجملی است که در زبان فارسی مانند کلمه‌ای فارسی برخورد می‌شود، طبق تعریف Merrian-Webster، حالتی از فراوانی و سهولت و راحتی زیاد در زندگی یا چیزی فقط برای ایجاد حس لذت یا راحتی است که البته عدم وجود آن مخل چیزی نیست.
عموما این کلمه به معنی سبکی خاص از زندگی است که فرد در آن تمایل به انتخاب گران قیمت‌ترین و با کیفیت‌ترین اقلام در میان کالا‌ها یا خدمات را دارد. به عنوان مثال دو ساعت، که هر دو وظیفه‌ای یکسان دارند ولی در قیمت فرسنگ‌ها با هم اختلاف دارند، به هر حال اولین مشخصه‌ای که در کالا‌های لوکس نظر شما را به خود جلب می‌کند قیمت بسیار بالای آن‌هاست، کالاهای لوکس، دقت ساخت بالاتری، مواد اولیه با کیفیت‌تر، عملکرد بهتر و راحت‌تر، تکنولوژی جدیدتر و از همه مهم‌تر القا کننده‌ی تصویر، حالت، برند و پرستیژ خاصی هستند، خودرو‌های لوکس از این قاعده مستثنی نیستند. نکته‌ مهمی که در تعریف این کلمه وجود دارد، مقیاس خاصی برای سنجش سطح لوکس بودن کالاها وجود ندارد، یعنی ممکن است کالایی برای شخصی لوکس به حساب بیاید ولی برای شخص دیگری کالایی معمولی و صرفا خوب به حساب بیاید.
همانطور که در تعریف کلی گفته شد، مشخصات ذکر شده در خودروهای لوکس وجود دارد، خودروهای لوکس، راحتی بسیار بالاتری نسبت به خودروهای معمولی دارند در ساخت قطعات داخلی خودروهای لوکس از مواد اولیه خاص و گران قیمتی استفاده شده است، مثل چوب پولیش شده یا چرم بسیار مرغوب، خودروهای لوکس همچنین عملکرد بهتر و هندلینگ بالاتری دارند، تمرکز خودروهای لوکس از قدیم روی راحتی و ایمنی هرچه تمام‌تر است.
همانطور که گفته شد، اجناس لوکس از تکنولوژی های نوین و جدید استفاده می‌کنند و تبلور این اصل را می‌توان در خودروهای لوکس مشاهده کرد، راننده می‌توانند محتویات گوشی خود را بدون اتصال کابل در صفحه نمایش ماشین مشاهده کند، این عمل در کنار ایجاد حس راحتی، باعث افزایش ایمنی نیز می‌شود، از دیگر مثال‌های این امکانات می‌توان به سیستم ورود و خروج بدون کلید، دوربین، نمایش نقاط کور، سیستم نگهداری اتوماتیک بین دو خط، نمایش هد‌آپ و موارد دیگر.
در برخی از خودروهای لوکس، طراحان از مدل خاصی الهام گرفته‌اند و نمود آن‌ را به راحتی می‌توان در خودرو حس کرد، مثل طراحی دکمه‌های داخلی خودرو دی‌اس 5 که از هواپیما‌های جنگنده اقتباس گرفته شده است.
موارد گفته شده در بالا در تمامی خودروهای دی‌اس قابل مشاهده است و آرین موتور مفتخر است که خودروهای لوکس دی‌اس را برای همیهنان عزیز و لایق کشورمون فراهم کرده است.